Friday, September 11, 2009

Van Jones Draws Support From News Outlets Reluctant to Cover Controversy

"Van Jones may be gone from the Obama administration after a long list of questionable remarks and actions forced his resignation, but the former "green jobs" adviser still has the backing of some at The Los Angeles Times and other news outlets that refused to report the original controversy.

And the list of news outlets that ignored the story is a long and lofty one. While FOX News and a few talk radio hosts kept the public informed about Jones' record, most major news outlets, including The New York Times, and, remained silent until nearly the end, when Jones resigned.

Some news outlets and editorialists that lay low are still supporting Jones, including Judith Lewis, a Los Angeles journalist and environmental writer, who wrote in an opinion piece in the L.A. Times on Friday that "Jones' departure is a big loss."

"He should be judged not by a few missteps but by his long history of working toward a highly desirable but elusive goal: an environmental movement that crosses boundaries of place, skin color and class," Lewis wrote.

"The takedown of Van Jones was openly orchestrated by Americans for Prosperity, an Arizona-based conservative organization that rallies people who can barely afford to drive a car to the free clinic to press for offshore drilling and oppose health care reform," Lewis added.

The San Francisco Chronicle ran an editorial, called "Joe Wilson, Van Jones and the watermelon hypothesis," which claimed that FOX News commentator Glenn Beck used "fear of blacks" to stir outrage about Jones."

For the rest of the story click below.


No comments: